به مجله آقای قاب خوش آمدید.۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
فعال کردن قابلیت 120 هرتز در ایکس باکس

فعال کردن قابلیت ۱۲۰ هرتز در ایکس باکس

اگر می‌خواهید قابلیت ۱۲۰ هرتز در ایکس باکس را برای بازی‌ها فعال کنید، باید به یک تلوزیون با HDMI 2.1 متصل شوید. وقتی بازی‌ها را با ۱۲۰ فریم بر ثانیه بازی می‌کنید، آن‌ها نه تنها روان‌تر به نظر می‌آیند، بلکه به دلیل تاخیر کمتر و نرخ فریم بالاتر، سریع‌تر نیز خواهند بود.

حالا اگر این سوال براتون پیش آمده است که چطوری می‌توانید این قابلت ۱۲۰ هرتز در ایکس باکس را روشن کنید، جوابش را در این مقاله پیدا خواهید کرد. البته باید  توجه داشته باشید که همه بازی‌ها از ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند و همچنین اگر یک بازی در سری X با ۱۲۰ هرتز باشد، تضمینی نیست که در سری S هم همین باشد.

چگونه ویژگی ۱۲۰ هرتز در ایکس باکس خود را فعال کنیم

به خاطر داشته باشید که در حال حاضر تعداد کمی از تلویزیون ها دارای پورت HDMI 2.1 هستند. بنابراین اگر می‌خواهید از قابلیت‌های Xbox Series X یا Xbox Series S حداکثر بهره را ببرید، به تلویزیونی با قابلیت ۱۲۰ هرتز نیاز دارید که از HDMI جدید پشتیبانی کند. همچنین مطمئن شوید که تلوزیون شما آپدیت است.
ویژگی ۱۲۰ هرتز در ایکس باکس

اگر تلوزیون یا مانیتور مورد نظر را دارید، مراحل فعال کردن ۱۲۰ هرتز در ایکس باکس سری S و X دقیقا یکسان است.

به تنظیمات در داشبورد Xbox بروید. سریعترین راه این است که دکمه Xbox Guide را بزنید و به تبی که عکس پروفایل‌تان است بروید و “Settings” را انتخاب کنید. حالا اینجا روی «TV and display options» کلیک کنید.

در زیر منو باز شده، باید گزینه‌ای به نام «Refresh rate» در زیر «Resolution» مشاهده کنید.  حالا اینجا اگر صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی دارید، باید بتوانید ۶۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی “۴K TV Details” می توانید بررسی کنید که آیا Xbox Series X|S شما فرکانس ۱۲۰ هرتز خروجی دارد یا خیر. در اینجا می توانید ببینید که آیا تلویزیون شما از ۴K UHD با فرکانس ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند یا خیر.

با انجام این‌کار اکنون میتوانید ۱۲۰ هرتز در ایکس باکس بازی کنید و نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید:‌ حل مشکل وای فای در ویندوز ۱۱

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − شش =