به مجله آقای قاب خوش آمدید.۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
توافق بزرگ سونی و مایکروسافت

توافق بزرگ سونی و مایکروسافت

سونی یک قرارداد ۱۰ ساله که غیرقابل شکستن است را با مایکروسافت امضا کرده است تا پس از تکمیل خرید اکتیویژن، سری بازی های Call of Duty همچنان برای پلی‌استیشن نیز عرضه شوند.

فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس باکس روز یکشنبه در توییتر گفت:

ما خوشحالیم که اعلام کنیم که مایکروسافت و پلی استیشن توافق نامه ای برای حفظ Call of Duty در پلی استیشن پس از خرید اکتیویژن بلیزارد امضا کرده اند.

اکتیویژن یک شرکت بازی سازی بزرگ است که سری بازی پرفروش Call of Duty را می‌سازد. عده‌ای در سراسر جهان نگرانی قابل توجهی در مورد قدرت مایکروسافت بر بازار گیم، در صورت تایید خرید اکتیویژن ابراز کرده بودند. این نگرانی وجود داشت که مایکروسافت بازار بازی هارا انحصاری کند و دیگر محلی برای رقابت سونی باقی نماند.

توافق بزرگ مایکروسافت و سونی

اما حالا این قرارداد می‌تواند خیال همه را راحت کند. یکی از سخنگویان ایکس باکس اعلام کرده است که این قرارداد بلند مدت خواهد بود و این شرکت در گذشته نیز قرارداد های این‌چنینی امضا کرده بود.

براد اسمیت، نایب رئیس ایکس باکس روز یکشنبه در توییتر گفت که حتی پس از بسته شدن یک قرارداد احتمالی، مایکروسافت “بر روی اطمینان از اینکه Call of Duty در پلتفرم‌های بیشتر و برای مشتریان بیشتری نسبت به قبل در دسترس باقی بماند، تمرکز خواهد کرد.” این یعنی مایکروسافت تمایلی ندارد تا بازی های خودش را محدود کند.

این خرید بزرگ ایکس باکس که توسط سازمان های زیادی مورد انتقاد قرار گرفته بود، چندی پیش در دادگاه برنده شد. همچنین سازمان رقابت انگلستان نیز آماده مذاکره با مایکروسافت برسر این خرید جنجالی هستند تا بالاخره این خرید نهایی شود.

 

بیشتر بخوانید: اینستاگرام با تردز به جنگ توییتر رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + نه =