به مجله آقای قاب خوش آمدید.۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
تفاوت ریجن ها در PS5

فرق ریجن ها در PS5

آیا PS5 به ریجن‌ها حساس است؟

یک مسئله مهمی که در نسل قدیمی کنسول‌های پلی‌استیشن شاهدش بودیم، تفاوت ریجن‌ها بود. این موضوع مشکلات زیادی را به خصوص برای گیمرهای ایرانی، بوجود آورده بود. PS5 اما دیگر این مشکل را ندارد و کار را راحت کرده است. این مشکل با نام region locked شناخته می‌شد که حسابی برای گیمرهای ایرانی دردسر ساز شده بود.

region locked به این معنی است که اگر کنسول و بازی شما در منطقه (ریجن) مختلفی منتشر شده باشند، شما نمی‌توانید آن بازی را انجام دهید و بازی اجرا نمی‌شود. دلیل اصلی این کار این بود که از کاربر دربرابر دیدن یک سری محتواهایی که در اون منطقه ممنوع بود محافظت کند. البته همانطور که گفتیم PS5 دیگر با این محدودیت دست و پنجه نرم نمی‌کند و شما آزاد هستید تا هر بازی که دوست داشتید را اجرا کنید.

 

بازی ریجن ۱:

ریجن 1 در PS5

بازی ریجن ۲:

ریجن 2 در PS5

بازی ریجن ۳:

ریجن 3 در PS5

در مجموع، R1، R2 و R3 که در لیست بازی خود می‌بینید به منطقه بازی اشاره دارد. R1 مخفف منطقه آمریکا، R2 برای منطقه اتحادیه اروپا و R3 برای منطقه آسیا است. با مشاهده رتبه‌بندی و کد SKU به راحتی می‌توانید ریجن بازی PS5 خودتان را شناسایی کنید.

این بازی‌ها از نظر محتوا تفاوت چندانی با هم ندارند، به جزء برخی از نسخه‌های بازی اتحادیه اروپا که سانسور شده‌اند. همچنین می‌توانید هر بازی را بدون توجه به منطقه آن‌ها به صورت آفلاین بازی کنید زیرا کنسول‌های PS4/PS5 در حال حاضر دیگر همچین حساسیتی ندارند. با این حال، تطبیق منطقه هنوز در شرایط خاص وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: توافق بزرگ سونی و مایکروسافت 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 9 =