به مجله آقای قاب خوش آمدید.۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
انواع کابل های USB که باید بدانید!!

انواع کابل های USB که باید بدانید!!

انواع کابل های USB مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایای متفاوتی دارند و برای کار متفاوتی مناسب هستند. کابل ها و پورت های استفاده شده در  گوشی هوشمند و تبلت شما قبلا میکرو USB بوده و امروزه اکثرا رو به  USB-C آورده اند. طرف دیگر اکثر کابل های شارژ نیز USB-A است.

برخی از کابل‌هایی قدیمی USB-A را در انتهای خود ندارند، بلکه فقط دوشاخه برق دارند. این دوشاخه ها معمولا آمپر بسیار کمتری خواهند داشت. در ادامه هر سرکابل را باهم بررسی می‌کند تا انواع کابل های USB را بهتر بشناسیم.

what-are-the-different-types-of

USB – A

USB-A بیشتر برای کامیپوتر ها یا پریزهای برق استفاده می شود. موقع شارژ، طرف USB-A را به دوشاخه USB یا به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل می کنید.

کابل های USB-A فقط از یک طرف وارد می شوند. معمولا می توانید با علامت USB چاپ شده روی تشخیص دهید که از کدام سمت باید آن را وارد کنید.

Type - B

USB – B

پورت های USB-B بیشتر برای اتصال پرینترها یا هاردهای اکسترنال به کامپیوتر استفاده می شوند. آنها به اندازه سایر انواع کابل های USB رایج نیستند.

micro usb

Micro – USB

Micro-USB در گذشته رایج ترین پورت USB بود و هنوز در بسیاری از مدل های قدیمی پیدا می شود. این نوع اتصال اجازه می دهد تا داده ها بدون نیاز به کامپیوتر خوانده شوند. برای مثال می‌تواند یک فلش را مستقیما به تلفن خودتان وصل کنید.

مانند کابل‌های USB-A، کابل Micro-USB نیز تنها در صورتی وارد پورت می‌شود که از سمت درست را برده باشید. همچنین مراقب باشید زیاد فشار ندهید تا کابل خراب نشود.

Type - C

USB – C

USB-C جدیدترین نوع USB است و همه دستگاه های جدید (و بزودی اپل) با پورت USB-C عرضه می شوند. کابل‌های USB-C با انتقال داده‌ با سرعت بالا و جریان انرژی بالاتر اجازه می‌دهند تا گوشی شما سریع‌تر شارژ شود و اطلاعات سریع تر منتقل شود. کابل‌های USB-C را از هر دو طرف می توانید وصل کنید و محدودیتی ندارید.

 

بیشتر بخوانید:  آیفون ۱۵ از USB تایپ C پشتیبانی می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =