به مجله آقای قاب خوش آمدید.۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
3 ترفند عکاسی با آیفون که باید بدانید

۳ ترفند برای گرفتن عکس های جذاب در آیفون

همه چیز به دوربین خوب برنمی‌گردد، حتی عکس گرفتن در آیفون هم به یک سری قلق نیاز دارد تا بهترین و خلاقانه ترین عکس های ممکن را بگیرید. خوشبختانه دوربین آیفون به شما این اجازه را می‌دهد تا عکس هارا مطابق میل و دلخواه خودتان بگیرید و روح هنری خودتان را در آن ها بدمید. در ادامه با ما همراه باشید.

این ۳ ترفند جالب برای عکاسی در آیفون رو یادت باشه!

grid-lines-iphone-800x533

۱) از Compositional Grid استفاده کنید

وارد تنظیمات گوشی آیفون شوید و روی Photos & Camera بزنید. اگر سوئیچ Grid را تغییر دهید، هنگامی که از برنامه دوربین اصلی استفاده می کنید، یک سری خطوط شطرنجی روی صفحه ظاهر می شود. این یک ابزار عالی است که هنگام عکاسی می توانید داشته باشید تا به راحتی تنظیم کنید که آیا سوژه شما روی کدام خط قرار دارد. وقتی یاد گرفتید سوژه را دقیقا کجا باید قرار دهید، می‌توانید عکس های زیبایی را ثبت کنید.

لنز Wide در آیفون اپل

۲) تفاوت لنز Wide با معمولی را بفهمید

آیفون ۱۱ دومین لنز دوربین اضافه شده اپل را در خودش جای داده است: لنز Wide. این به شما اجازه می دهد تا محدوده وسیع تری از قاب خود را بر خلاف لنز عادی که فاصله کانونی استانداردی را در اختیار شما قرار می دهد، داشته باشید. دوربین اصلی زاویه Wide دارای  دیافراگم f1.8 و فاصله کانونی معادل ۲۶ میلی متر است. تفاوت این دو را در عکس بالا می‌توانید متوجه شوید.

بعضی عکس هارا بهتر است با لنز Wide بگیرید.

iphone-portrait-lighting-modes-800x533

۳) استفاده از Portrait Lighting Mode

برای بهبود کیفیت عکس‌های پرتره، می‌توانید از حالت‌های نورپردازی پرتره آیفون (Portrait Lighting Mode) استفاده کنید. در مجموع ۵ حالت نورپردازی وجود دارد که برای کمک به ایجاد نور studio یا stage بدون توجه به جایی که هستید طراحی شده اند. در حالی که بهتر است نوردهی خود را به صورت دستی انتخاب کنید، این یک راه عالی برای بازی با نور فقط با استفاده از دوربینی است که در آیفون خود دارید.

 

بیشتر بخوانید:  حل مشکل وای فای در ویندوز ۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =