به مجله آقای قاب خوش آمدید.۲۶ مهر ۱۴۰۴
بیوگرافی کامل سیاوش طهمورث

بیوگرافی کامل سیاوش طهمورث

بیوگرافی کامل سیاوش طهمورث

در مجله آقای قاب میپردازیم به زندگینامه سیاوش طهمورث در نقش حاج عمو در سریال زخم کاری…

حسن طهمورث نیا ، معروف به سیاوش طهمورث متولد ۳ اسفند در تهران، بازیگر ایرانی تئاتر ، فیلم و تلویزیون است.

وی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد.

سیاوش طهمورث دارای دو خواهر و برادر است و آخرین فرزند خانواده است.

سیاوش طهمورت در ۷ سالگی پدرش را از دست داد و مجبور به کار در سن ۱۳ سالگی شد.

سیاوش طهمورث اولین بار در سال ۱۹۸۲ در سریال همشهری در تلویزیون ایفای نقش کرد و در سال ۱۹۸۴ وارد سینما با فیلم آن سفر کرده شد.

از فیلم های مهم سیاوش طهمورث می توان به بازی وی در سریال نابرده رنج ، سریال زیر تیغ و سریال شاه شکار می باشد

که وی با بازی در سریال زیر تیغ بیشتر شناخته شد.

سیاوش طهمورت همچنین در تئاتر کار کرده است و چندین نمایش را روی صحنه برده است.

سیاوش طهمورت علاوه بر بازیگری دارای فعالیت های دیگری مثل دوبله ، کارگردانی و نویسندگی نیز می باشد.

بیوگرافی کامل سیاوش طهمورث

فعالیت تئاتر

در سال ۱۳۴۲ ، در سن ۱۷ سالگی توسط یکی از افراد بومی خود وارد تئاتر شد و پس از آن به سرپرستی مرحوم داوود رشیدی

به عضویت گروه تئاتر امروز درآمد. پس از هفت سال کار تئاتری ، در سال ۱۳۴۹ به عضویت گروه بازیگری پیتر بروک

کارگردان انگلیسی درآمد و پس از آن گروه بازیگران شرقی را تشکیل دادند و روند کار ادامه یافت.

ازدواج

سیاوش طهمورت در سال ۱۹۷۳ ، در ۲۷ سالگی ازدواج کرد و نتیجه آن زندگی یک پسر ، یک دختر و دو نوه بود.

من همسرم را بسیار دوست دارم و پس از چندین سال زندگی مشترک از او قدردانی می کنم من الکی قربان صدقه نمی رود

عشق مقدس است و باید واقعیت داشته باشد و از صمیم قلب و با صداقت باشد.عشق در عمل باید باشد.

من بارها گفته ام که انتشار کتاب نیاز به تخصص دارد و حتی خود من ، اگرچه سالهاست که می نویسم

اما برای نخستین بار در سال ۱۳۹۸ جرات کردم که به این زمینه وارد شوم. کتاب من

از تو می گویم دارای داستان های کوتاه و جذاب است که بیشتر آنان بر اساس رویدادهای واقعی زندگی ساخته شده اند.

پیشنهاداتی که به من داده می شود معمولا قابل قبول نمی باشد و ثانیاً ، مبالغ تحت قرارداد واقعاً ناچیز است

و حتی نمی توان گفت ولی توصیه هایی وجود دارد و من آنها را قبول می کنم ولی پیش از تولید نام من را پاک می کنند.

من به جرات می گویم که ۱۰ کارگردان به من گفته اند که کارکنان صدا و سیما نام من را خط کشیده اند

که لطفاً این را بنویسید و آن را سانسور نکنید.

سیاوش طهمورث در زخم کاری

سیاوش طهمورث که چندی پیش در سریال زخم کاری با بازی خود در شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخت

در اولین قسمتهای این مجموعه کشته شد.

با این وجود ، او معتقد است که کاراکتر حاج عمو در زخم کاری ابعاد متفاوتی دارد.

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به حضور خود در سریال زخم کاری افزود: کارگردان این سریال را از نزدیک باهاش آشنا نبودم.

آقای کیومرث مرادی ، کارگردان تئاتر به عنوان مسئول انتخاب بازیگر این مجموعه حضور یافت و به من گفتند

این یک اثر نمایشی خانگی بر اساس داستان مکبث است. از آنجا که من عادت ندارم بدون خواندن فیلمنامه

در یک کاری حضور داشته باشم ۶ قسمت از فیلمنامه را مطالعه کردم و سپس به پروژه ملحق شدم.

سیاوش طهمورث در زخم کاری

ابتدا فکر می کردم آقای مهدویان شبیه آن تازه واردان سینماست که ژست می گیرند.

اما وقتی با او صحبت کردم ، دیدم این گونه نیست.

او بسیار آرام و راحت است و به آسانی به کلمات گوش می دهد و از ایده ها و نظرات استفاده می نماید که این ویژگی خوبی است.

طهمورث با اشاره به شخصیت عمو خان در سریال زخم کاری و تحلیل او از این کاراکتر گفت: پس از یکبار خواندن فیلمنامه

به طور کامل به یادم ماند. عمو خان شخصیتی است که بمطابق با ذهنیت آقای مهدویان بوده و حتی مطابق با

همین تحلیل تست گریم انجام شد. با توجه به فضای موجود در داستان و تجزیه و تحلیل مناسب شخصیت آقای مهدویان

من سعی کردم با او موافق باشم ، اما دیدگاه های خودم را نیز بیان کردم

که کارگردان در همان زمان به آنها گوش می داد و به آنها توجه داشت.

دو بعدی بودن شخصیت خان عمو

در شخصیت عمو خان ​​، من فقط به توضیحات آقای مهدویان اکتفا نکرده ، بلکه با خودم تجزیه و تحلیل کردم

و دیدم که علاوه بر آنچه کارگردان در مورد کاراکتر می گوید ، که این نیز صادق است ، شخصیت بعد دیگری دارد.

کاراکتر خان عمو ​​دو بعدی است. در خان عمو در طول سریال موقعیت های متفاوتی را می بینیم که در یکی دو سکانس

قادر نیستیم آنها را حل کنیم. به عنوان مثال ، ما خان عمو را در یک سکانس با حال و هوایی می بینیم

که در سکانس بعدی نشان دهنده شخصیت کاملاً متفاوتی است.

طهمورث در پاسخ به این سوال که آیا برای شناختن این شخصیت به فکر افراد بیرونی افتاده اید؟

وی گفت: در تجزیه و تحلیل یک شخصیت نمی توان فقط به منابع نویسنده اکتفا نمود ولی برای درک بهتر شخصیت

باید به مثال های بیرونی توجه کنید. بازیگر باید اشراف کامل جامعه خود را داشته باشد

و زمانی این دانش وجود دارد ، چنین شخصیت هایی را می توان در جامعه به خوبی تشخیص داد.

از سوی دیگر ، همه حالاتی که از انسان های مختلف می بینیم در همه ما هست.

زندگینامه سیاوش طهمورث

از عصبانیت ، خشم و شادی گرفته تا غرور و تکبر ، همه چیز در وجود انسان است و مهم این است

که چه وقتی به سراغ آن برویم. برای انجام این کار ، بازیگر باید این ویژگی ها را در خود جستجو کرده

و به خوبی درک نماید تا بتواند آنها را ارائه بدهد. تکنیک بازیگری وارد شدن به این هنر است

ولی حفظ و زندگی در آن هنری است که باید با تمام وجود درک کنید. به همین خاطر است که بازیگر

هنرپیشه و هنرمند متفاوت هستند. بنابراین ، بر اساس تجربیات خودم ، به سراغ کاراکتر می روم

و از خودم می پرسم که این شخصیت چه کرد و چه واکنش هایی در قبال اتفاقات دارد؟

درک جامعه شناسی شخصیت می تواند به شناسایی بازی کمک نماید.

من یک بار به تحلیل شخصیت می پردازم و او را می شناسم و می توانم در یک فضا به خوبی زندگی کنم.

در مورد زندگینامه سیاوش طهمورث بیشتر بخوانید ….

این بازیگر قدیمی برای حضور کوتاه خود در زخم کاری و در جواب به این سوال که آیا این حضور کوتاه برای شما خطری ندارد؟

برای نخستین بار در همه دوران بازیگری ام ، شش قسمت از ۱۵ قسمت این مجموعه را مطالعه کرده بودم.

این که من موفق به حضور در سریال شدم به دلیل فضای داستان است که بسیار خوب گفته شد

و توانست من را متقاعد به حضور کند. برعکس دوستان جوانم ، من هرگز بعد از طراحی برنامه به مانیتور توجه نمی کنم

و به کارگردان و ظاهر او اعتماد دارم. در زخم کاری ، شخصیت خان عمو ​​در قسمت های بعدی نیز فلاش بک هایی

دارد که کمک به معرفی شخصیت می نماید و به همین دلیل شخصیت به خوبی شکل گرفته است.

مهدویان سکانس های خوبی گرفته است.

در نهایت ، طهمورت برای زخم کاری افزود: در این ۳ قسمت از سری گذشته ، صحنه های خوبی را می بینیم

و من در کارگردانی این اثر لحظات درخشانی را می بینم.

مهدویان یک کارگردان باهوش است و فضای داستان را به خوبی درک می کند.

من بسیاری از اشعار شکسپیر را در تئاتر اجرا کردم. زخم کاری جاه طلبی زنانه ای

را از مکبث گرفته است و بقیه یک تم ایرانی با درآمد بالا می باشد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − ده =