به مجله آقای قاب خوش آمدید.۱۸ مهر ۱۴۰۴

بازاریابی تلفنی و راه های موفقیت در آن

بازاریابی تلفنی و راه های موفقیت در آن

بازاریابی تلفنی و راه های موفقیت در آن

در مجله آقای قاب میپردازیم به موضوع راه های موفقیت در بازاریابی تلفنی …

با وجود اطلاعات زیاد مردم در مورد بازارهای فروش

یکی از بهترین راه ها برای متقاعد ساختن آنها بازاریابی می باشد که بازاریابی تلفنی

یکی از بهترین راه ها برای افزایش تبلیغات و فروش محصولات است.

اکنون ممکن است مایل به برقراری تماس تلفنی و بازاریابی تلفنی در شغلی که شروع کرده اید نباشید

ولی بازاریابی تلفنی می تواند قسمت مهمی از موفقیت کسب و کار شما باشد.

از نظر ذهنی آماده شوید

تماس های مکرر تلفنی می تواند ناامید کننده باشد ، به ویژه هنگامی که شما آماده نیستید.

پس قبل از شروع ، باید از نظر ذهنی آمادگی داشته باشید و بدانید در مکالمه چه باید بگویید.

در صورت لزوم یادداشت بردارید و هنگام برقراری تماس احساس راحتی کنید.

هدفی را در نظر داشته باشید

شما همیشه باید یک هدف مشخص در ذهن داشته باشید.

این امر هنگام تماس نیز مهم است.

هدف شما باید افزایش فروش باشد تا هدف مشخصی داشته باشید

به راحتی می توانید مکالمه را مدیریت نمایید.

کنترل کردن لحن صدا

به طور کلی ، صدای شما برای بازاریابی تلفنی باید صدایی آرام باشد و نباید خیلی سرد حرف بزنید.

صدای شما باید آرامش بخش بوده تا مشتری تمایل بیشتری به برقراری ارتباط داشته باشد.

اگر فکر می کنید صدای شما این عملکردها را ندارد ، سعی کنید پیش از آن تمرین نمایید.

ضبط کردن صدا

اگر زمان برقراری تماس ضبط صدا دارید

می توانید هنگام برقراری تماس دیگر متوجه اشتباهات خود شده و آنها را درست کنید.

عزت نفس خود را افزایش دهید

عزت نفس برای ایجاد لحن آرام صدا ضروری است ، پس شما باید روی عزت نفس خود کار نمایید

و به چیزهایی فکر کنید که در آنها بسیار مهارت دارید.

سعی کنید تماس ها را یکی پس از دیگری با اطمینان تکرار کنید تا در این کار متخصص شوید.

روی یک مکالمه کوتاه حساب نکنید

مکالمه کوتاه باید کاملاً خنثی و کمی دوستانه باشد

اما اگر سعی کنید آن را بیش از حد طولانی کنید ، اتلاف وقت است.

بنابراین فقط یک سلام کوتاه ، سریع و ساده سعی کنید خیلی راحت به اصل مطلب برسید.

پیش بینی موانع

تمام تماس ها نباید خیلی خوب پیش بروند. همیشه موانعی در راه شما وجود دارد

که مدام با آنها روبرو خواهید شد. بنابراین ، اگر بارها و بارها این مشکلات را تجربه کردید

باید بتوانید آنها را پیش بینی کرده و به خوبی به آنها پاسخ دهید.

آنچه را که از این فرآیند آموخته اید بنویسید

گاهی اوقات لازم است که یک یادداشت همراه داشته باشید و بدانید که می خواهید

به چه چیزی اشاره کنید. همچنین ، اگر مشتری چیز خاصی می گوید

سریع آن را بنویسید و بدانید که در تماس بعدی خود به چه سوالاتی پاسخ خواهید داد یا به چه نکاتی توجه می کنید.

خوش صحبت بودن

داشتن توانایی خوب صحبت کردن بسیار اهمیت دارد.

اگر نمی توانید کلمات را یکی پس از دیگری بیان کنید و آنها را از یاد می برید

پس قطعاً باید به نوشتار خود توجه بیشتری داشته باشید تا بتوانید لحظات مهم مکالمه را بدون اتلاف وقت ذکر کنید.

پیدا کردن راهی برای ارتباط

اگر می توانید ارتباطی را پیدا کنید که می توانید در طول تماس روی آن حساب کنید.

برای مثال ، اگر با فردی که از یک شهر است یا از یک دانشگاه فارغ التحصیل شده اید

ارتباط برقرار کرده اید ، روی این زمینه مشترک تمرکز داشته و آن را به راه ارتباطی خود تبدیل نمایید.

ایجاد کردن فضای راحت

وقتی می خواهید تماس بگیرید ، از نظر روحی و جسمی احساس راحتی کنید.

بهتر است فضای مکالمه را به فضایی راحت و حمایتی تبدیل نمایید.

تنها روی صندلی راحت باشید و اجازه ندهید که مشکلات فیزیکی برای شما به وجود آید.

چند بعدی بودن

اگر می خواهید خوب تماس بگیرید ، باید بتوانید چندین کار را همزمان انجام دهید .

شما باید به اندازه کافی روی کار خود تمرکز کنید و از کارهای دیگر عقب نمانید.

خود را در جای مشتری قرار دهید

وقتی می خواهید با یک مشتری حرف بزنید ، مهم این است که بدانید او چه می خواهد

و چه مشکلات و نیازهایی دارد. سپس وارد گفتگوی مناسب شوید.

روی مزایا تمرکز کنید

بسیار مهم است که همیشه بر روی محصول یا خدماتی تمرکز کنید که حداکثر سود

را برای مشتری به همراه داشته باشد. به جای تلاش برای فهمیدن اینکه چه چیزی را ارائه دهید

بهتر است محصول یا خدماتی را پیدا کرده که بیشتر از همیشه به نفع مشتری است

و بهتر است مزایایی را ارائه دهید که می دانید مشتری از آن چشم پوشی نمی کند.

پیشرفت خود را پیگیری کنید

شما باید صدای خود را ضبط کرده و هر از گاهی به آن گوش دهید تا ببینید

در مکالمات قبلی چه پیشرفتی کرده اید. نقاط قوت و ضعف خود را بیابید

و هر آنچه را که نیاز دارید ارتقا دهید یا حذف کنید.

سوالات خود را بپرسید

شما می توانید سوالات خود را برای درک نیازهای دقیق مشتری بپرسید.

به اندازه لازم سوال بپرسید تا بدانید مکالمه تا کجا پیش می رود و به کجا خواهید رسید.

مشتری را مجبور نکنید کاری انجام دهد

درست است که شما می خواهید کالاهای خود را بفروشید ، اما مشتری را مجبور نکنید

از خدمات شما استفاده نماید. بنابراین نباید هیچ نشانه ای از

اجبار در صحبت شما باشد.

کارها را سریع انجام دهید

نباید زیاد تماس بگیرید. این کار هم شما و هم مشتری را ناراحت می کند.

از طرف دیگر ، تماس خیلی خسته کننده می شود. پس بهتر است نکات مهم را در اسرع وقت

بیان کنید تا هم قابل درک باشد و هم اتلاف وقت نباشد.

تا آنجا که ممکن است تماس بگیرید

وقتی انرژی دارید سعی کنید تا آنجا که ممکن است به مشتریان خود برسید.

حتی در صورت رد شدن ، با مشتری دیگر این کار را انجام داده تا فرصت های فروش بیشتری فراهم نمایید.

تقسیم تماس ها

تماس های خود را با توجه به نیاز مشتری طبقه بندی کنید. به این ترتیب می توانید

لحظات مهم تری را یادآوری کرده و از نظم و انضباط روانی بیشتری برخوردار شوید و کار خود را بهتر انجام دهید.

امید و انگیزه داشته باشید

بسیار مهم است که با رد تماس مشتری امید خود را از دست ندهید و مطمئن باشید

که اگر تلاش کنید و نکات مهم را در نظر بگیرید ، می توانید کارهای خوبی را انجام دهید. بنابراین انگیزه خود را بالا ببرید.

از تاکید هوشمند استفاده کنید

هنگام تماس تلفنی ، تنها چیزی که مشتری می شنود کلمات و عباراتی بوده که استفاده می کنید.

تمرکز بر کلمات و عبارات خاص بخشی از مهارت های ارتباطی شما است

که معنی و هدف را بهتر منتقل می کند. بنابراین سعی کنید از تاکید هوشمند استفاده کنید.

ساده کردن گزینه ها

وقتی می خواهید برای فروش چیزی و تبلیغ با مشتری تماس بگیرید

باید گزینه ها و ویژگی های منحصر به فرد را به سادگی توضیح بدهید.

خیلی تخصص حرف نزنید و مسائلی را که خارج از درک مشتری است پیچیده نکنید.

رفتار عاطفی و صمیمی

یکی از موثرترین مهارتهای ارتباطی در بازاریابی تلفنی این است که نباید سرد و خشک

صحبت نمایید و بهتر است مهربان ، صادق و احساسی به نظر برسید.

به عنوان فروشنده در کار خود شرکت کنید تا ارتباط با مشتری را آسان کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + پنج =